01.11.18 00:40 Alter: 14 days

"روزنامه گارد ین " وابستگی تلویزیون ایران انترناسیونال به محمد بن سلمان مترجم ک الوندد

Kategorie: Nachricht

 

"روزنامه گارد ین " وابستگی تلویزیون ایران انترناسیونال به محمد بن سلمان

اقتباس از: روزنامه گاردین

31/10/2018

ک-الوند

 

روزنامه گارد ین امروز مقاله  ایی به قلم یکی از سر دبیران خود "سید کمالی دهقان " مبنی بر وابستگی تلویزیون ایران انترناسیونال  به عربستان و با سرمایه مالی محمد بن سلمان راه اندازی شد.

به گزارش این روزنامه این تلویزیون از طریق کمک های مالی سری توسط شرکت های وابسته و مرتبط به حکومت عربستان و از نزدیکان محمد بن سلمان که در مناطق برون مرزی خارج از انگلیس ثبت شده اند در شهر لندن تاسیس شد.

 افشای این خبر و همچنین   تاسیس تلویزیون های جدید با سرمایه گزاری عربستان در لندن نگرانی زیادی را محافل رسانه ایی از استقلال عمل برنامه سازان این تلویزیون ها ایجاد کرده است.

منابع موثق  به روز نامهگارد ین اطلاح داده اند که پشت تمام این فعالیت های رسانه ایی از جمله تاسیس تلویزیون ایرانی (فارسی زبان) محمد بن سلمان همان کسی که دستور قتل جمال قاشقجی داده را است میباشد.

 این تلویزیون که در یکی از مناطق شرق لندن (Chiswick)فعالیت میکند . ظهور ناگهانی اش در صحنه رسانه های لندن که با کارکنان 100 نفره و با حقوق سالانه سخاوتمندانه نسبت به سایر رسانه ها که اغلب دوبرابر است دشوار نخواهد بود که تاسیس کنند گاناین تلویزیون از منابع مالی با لایی برخوردار هستند.

میلیون ها ایرانی برای فرار از سانسور تلویزیون دولتی  و برنامه های بی محتوا به ناچار برنامه های کانال های ماهواره ایی را از طریق سات لایت تماشا میکنند و بدین لحاظ لندن تبدیل به مرکزی  جهت پخش خبر و برنامه های تلویزیونی شامل، بی بی سی فارسی، من و تو ، "تلویزیون فردا که توسط عوامل عربستان تحت نام ، خانه پدری ،" پخش میشود . و بعضا با کپی برداری از برنامه های مبتذل انگلیسی فرهنگ سازی می کنند.

اینکه پشت این تبلیغات رسانه ایی چه اهدافی دنبال میشود یا با هزینه کردن این حجم عظیم از منابع مالی برای تغییر چهره عربستان سعودی تحت حاکمیت محمد بن سلمان تاثیری خواهد داشت یا نه ولی هدف نهایی جنگ رسانه ایی برای کنترل و مهار رژیم ایران در منطقه است نه دموکراسی و آزاد ی مطبوعات که خود دولت عربستان ید طولایی در سرکوب و اعدام روزنامه نگاران دارد.

 

 البته مسئولین و گردانندگان تلویزیون  ایران انترنایسونال مدعی هستند کهاین شبکه  مستقل است و شرکتهای های سرمایه گذار هیچگونه دخالتی در تهیه و تدوین برنامه  های این شبکه ندارند .

در ادامه با تاکید بر این که  شرایط اسف بار سانسور و عدم اعتماد عمومی در ایران از برنامه های تلویزیونی دولتی میباشد که زمنیه  تاسیس تلویزیون ،ایران انترناسیونال ،را فراهم کرد که این اقدام  بخشی از سیاست های دولت عربستان به دنباله روی از سیاستهای ترامپ در وارد کردن فشار و تحریم علیه ایران  به مثابه یک دولت تروریست و حامی تروریست است.

این شبکه با استخدام افراد از طیف های مختلف نظری از جمله فعالین حقوق بشر و اقلیت های قومی هیچگونه اطلاعاتی از منبع مالی خود که عربستان سعودی است را به کارکنان خود نداده  و از این لحاظ خانواده این افراد در حکومت اسلامی را به معرض خطر قرار داده است.

به من گفته شد که حتی یک ریال عربستان هم صرف تاسیس این شبکه نشده است و تاکید کردند که اگر من اطلاع داشتم که این شبکه از طریق عربستان تاسیس شده است تحت هیچ شرایطی به این شبکه نمی پیوستم(البته ایشان درست گفت یک ریال سعودی خرج تاسیس این شبکه نشده   چون هزینه این شبکه با دلار پرداخت میشود نه با ریال سعودی "مترجم")

 

در اوایل تابستان این ایستگاه برای پخش زنده تلویزیونی از مجاهدین خلق (سازمان مجاهدین خلق)، یک سازمان سیاسی مخالف رژیم که خواهان تغییر قدرت در ایران از طریق دخالت دولت های خارجی ا ست  با عربستان سعودی ارتباط دارد، انتقاد کرد.

مقامات عالی رتبه ترامپ، از جمله جان بولتون،  ازطرفداران این  گروه هستند که تا سال 2012 به عنوان یک گروه تروریستی در ایالات متحده شناخته شده بودTRANSLATE MORE

یک منبع درونی تاکید کرد که محتوای سرمقاله ایستگاه تحت تأثیر و دستور سرمایه گذاران مخفی خود تهیه و تدوین میشوند که در پشت شرکتی در  جزایر کیمنoffshore Cayman Islands)) پنهان شده اند.

شرکتی که تلویزیون ایران  انترناسیونال  را  اداره می کند Volant Media)) دارای مدیری به نام عادل عبدالکریم که تابعیت  سعودی دارد او رابطه  کار طولانی با مقامات  مرتبط با عربستان سعودی داشته است، برخی از آنها پیوسته به درگاه سلطنتی، از جمله عبدالرحمن الرشده، که در هیات تحقیق و بازاریابی عربستان سعودی (SRMG) که  بزرگترین شرکت چاپ و نشر در خاورمیانه را دارا میباشد.

 

منابع متعددی ادعا کردند که راشد، مدیر کل سابق کانال خبری سعودی، ال عربی ، نیز در عملیات و تامین مالی پشت سر ایران ا نترناسیونال  قرار دارد
نایب الخطیب، مشاور متخصص بین المللی ایران، از سوی سردبیران خود به عنوان سرپرست ایستگاه یا نماینده سرمایه گذاران توصیف شده است. ادعا شده است که سردبیران بین المللی این رسانه ازملیت فلسطینی،خاتیب،  استفاده میکند تا از پاسخ دادن از  منابع مالی این رسانه توسط  سعودی شانه خالی کند.

گارد ین سند هایی را منتشر کرده که نشان می دهد که او در دفاع از حقوق بشر در عربستان سعودی در تلویزیون  ایران انترناسیونال  میپردازد .

TRANSLATE MORE

ماه گذشته، خاتیف در نشستی مشترک با مدیر  رسانه ایی   بلومبرگ Asharq  قرارداد  بین بلومبرگ و SRMG که همان شرکت  مالی پشت تلویزیون ایران انترناسیونال است ظاهر شد.
بر اساس یک منبع، عربستان سعودی 197 میلیون پوند معادل 250 میلیون دلار برای تاسیس این تلویزیون هزینه کرد

  بودجه  سالانه جهت راه اندازی ایران انترناسیونال،  که هیچ تبلیغات تجاری هم پخش نمی کند معادل 50 میلیون دلار است

 امار دقیقی از اجاره و حقوق  کارمندانرایهنمی دهند با توجه به حساب های ثبت شده در 4 اکتبر، Volant Media 26 میلیون پوند در سال 2017 کسری بودجه داشته است
یکی از کارکنان سابق گفت که بسیاری از کارکنان در شرایط سختی در ارتباط با این رسانه قرار دارند .

انها متوجه شده اند که منابع مالی  عربستان پشت این شبکه است اما  هم زمان آنها نمی تواند  استعفا و یا کار خود را ترک کنندبخاطر  ترس از تحمیل بازپرداخت شرایط  قرارداد خود که یکی از کارکنان سابق گفت: بعضی  ها برای ماندن و کارکردن در انگلیس، نیاز به  ویزای کار در تلویزیون، و ماندن در انگلیس هستند .


"گری سیک، عضو شورای امنیت ملی آمریکا در دولت کارتر" گفت هر دو کشور ایران و عربستان سعودی تلاش در به راه انداختن رسانه  های تبلغی و استفاده فعال از رسانه ها در رقابت منطقه ایی بر علیه هم هستند.
او گفت: "پرس تی وی ایران پر از خبرهای  منفی در مورد رهبری عربستان  است رسانه های سعودی  از ایران به عنوان بزرگترین منبع بی ثباتی و تروریسم در خاور میانه یاد میکنند


"راب بیون"رئیس اجرایی شبکه  تلویزیونی ایران انترناسیونال ، انکار کرد که  بودجه این شبکه  از طرف بارگاه  سلطنتی عربستان سعودی پرداخت میشود
ایران انترناسیونال اخبار را برای همه ایرانیان، در ایران به زبان فارسی پخش میکند ، که منعکس کننده طیف گسترده ای از مردم است.

"مترجم"

البته روزنامه گارد ین بنا به مقررات حقوقی رسانه ایی از افشای ماهیت جنایتکارانه رژیم ما فیای جمهوری اسلامی و شباهت ان با رژیم مافیای سلطنتی سعودی در بربریت و جنایت  برعلیه روزنامه نگران و مخالفین سیاسی در این مقاله کوتاهی کرد.

 

 

 

 

 




Gozareshgar
info@gozareshgar.com